tiistai 18. joulukuuta 2012

Angry birds cakes!

10-års kalaset för min härliga gudson blev en riktig succé! Årets bästa fest med angry birds tårtor och en massa härliga människor :) Tack för en riktigt fin helg to my boys och min kära Sussu som tog hand om den här tårtbagerskan! Jag hade killar i köket som hjälpte mig hela tiden :) Vi var ett riktigt drömteam. Det blev alltså två angry birds tårtor, en med jordgubbsfyllning och en med vaniljfyllning. Recept kommer i senare inlägg. Ingen marsipan den här gången utan självgjord marshmallowfondant med sockermassa. Dekorationerna modellerade jag av färgad sockermassa. Kul och gott!

Kymppisynttärit kymppipojalla! Vuoden parhaimmat juhlat ja paikalla paljon ihania ihmisiä :) Kiitos ihanasta viikonlopusta to my boys ja minun iki-ihanalle Sussulle. Kiitos kun piditte hyvää huolta tästä kiireisestä kakkuleipurista! Keittiössäkin minulla oli koko ajan huipputiimi koossa ja nämä pojat saivatkin vispata kermoja kyllästymiseen saakka :) Synttäreille valmistui kaksi angry birds kakkua ja täytteenä oli mansikkatäyte ja vaniljatäyte. Ohje tulee myöhemmässä postauksessa. Tällä kertaa en käyttänyt marsipaania vaan itsetehtyä vaahtokarkkimassaa ja sokerimassaa. Koristeet muotoilin värjätystä sokerimassasta. Hauskaa ja hyvää!


Angry birds possu/grisen:)





2 kommenttia:

  1. No Moi minun oma ihana Lapin poro!
    Du är helt klart Bäst på baka! Du vet att om jag börjar visa mina underbara talanger inom bak världen, Så blir det helt jäkla pannkaka;-):-) Jag är så stolt över att ha dig! Och samtidigt vill jag att andra ska veta detta! Din kära Gudson är fortfarande helt överlycklig över att du var här och förverkligade hans önskan. Att få angry birds tårtor. Och jag är helt tagen av dina baktalanger.
    Täydet 10 sinulle ja pojalle:-);-) Vi hörs o syns! Sköt om er! Och ett stort Hjärtligt Tack vieläkin sinulle. Detta hade inte gått utan din hjälp! Puss & kram// Pätkä (Sussu)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)